ITTHON

„Viharos” siker, szoros küzdelem mellett – Nem várt izgalmakat hozott az 56. Mecsek Rallye

Izgalmas és nem várt események mellett zajlott június 22. és 24. között az 56. alkalommal megrendezett Mecsek Rallye. A versenyen közel 200 autó vett részt, és felvonultatta a hazai rallybajnokság összes osztályát (ORB, ORB2, ORB3, Historic OB) Emellett a klasszikus autókat felvonultató Historic Rallye Európa Bajnokság (EHRC Historic) mezőnye is részt vett a megmérettetésen, amelyben a háromszoros Európa bajnok Érdi Tibor is indult Kerék Istvánnal a navigátor oldalon.

A versenyt megelőzően csütörtökön egy hivatalos teszt keretében képviseltette magáta mezőny nagy része, amelyet Bakonya és Kővágótöttöstérségében rendeztek; amely ahhoz képest, hogy csak egy „gyakorlás” és nem számít bele a verseny végeredményébe, igen sok néző látogatott el. 

Pénteken a harmadosztály mezőnye (OB3) nyitotta meg a versenyt a Mandulás-Árpádtető szakaszon. A 39 párost felvonultató mezőny ezen a napon teljesítette a versenytávját, amely előzetesen öt szakaszból állt. Az első két gyorsaságin a BMW 316i-vel versenyző Takács István-Takács István páros autózta a legjobb időt abszolútban, őket követte Lenkey Ákos- DrótosCintia a második, valamint Korom Zsolt-Kovács József a harmadik helyen. A harmadik gyorsaságin azonban az elsőkéntinduló Takácsék szalagkorlátnak ütköztek, és kiestek a versenyből. Mivel a rescue autó érkezetta pályára az úton ragadt járműhöz, törölték a gyorsasági szakaszt és etapként teljesítette a mezőny. A negyedik gyorsaságin Alsómocsoládon az első helyet megöröklő Lenkey Ákos bizonyult a leggyorsabbnak, hét másodperccel megelőzve Korom Zsoltot és további 22 másodpercet adva Békési Richárdnak. Így fordultunk a szakasz utolsó Komló-Hosszúhetény gyorsasági futamára, ám a szervezők a közeli viharra hivatkozva lefújták a versenyt a pénteki napra, és mivel az ORB3 mezőnye csak ezen a napon versenyzett, így Lenkey Ákos nyerte a harmadosztály futamát Korom Zsolt előtt 7.1 másodperccel.

A Historic EB mezőnyében a Ford Sierra Cosworth 4×4-el induló Érdi Tibor kihasználta a hazai pálya előnyét, és rögtön az első gyorsaságin az abszolút leggyorsabb időt autózta, 16 másodpercet adva ezzel Karl Wagner-Gerda Zauner párosnak. Őket az olasz Luigi Battistolli „Lucky”-Fabrizia Pons duó követte a harmadik helyen. Az első kör végén három gyorsasági után Battistolli megelőzte  Wagnert, így Érdi Tibor 9.8 másodperces előnnyela birtokában mehetett a 30 perces szervízidőszakra. Azonban a nap további három szakaszát törölni kellett a közelgő vihar miatt, így másnap folytatódtak a Historic kategória küzdelmei. Szombaton hatgyorsasági futamvárt mind a Historic, mind pedig az első osztály (ORB) mezőnyére. Az állás végig változatlan maradt az első három helyen, és Érdi fokozatosan növelteelőnyét. Habár Battistolli a nap másodikgyorsaságiján 16 másodperccel verte a magyar pilótát, így is kellemes előnyt tudhatott ekkor már magáénak. Végül Érdi Tibor nyerte a Historic EB abszolút értékelését. Battistolli a második, Wagner pedig a harmadik helyet szerezte meg. 

Az első osztályban az ORB-ben elképesztően izgalmasra sikeredett a pénteki nap. Az első öt helyezett a három gyorsaságin hat másodpercen belüli időket autóztak egymáshoz mérten. A második gyorsaságin az akkor abszolút vezető Velenczei Ádám mindössze egyetlen tized másodperccel előzte megVincze Ferencet. A harmadik gyorsaságin a Bútor Róbert-Tagai Róbert kettős visszavette az első helyét a Citroen C3 WRC-vel. Ezt követően pedig az ismert okok miatt leállították a futamot.

Másnap azonban a nap első szakaszon jött a dráma. A versenyt vezető Velenczei látványosat bukott az Árpádtető-Abaligeti gyorsaságin, így kiesett a küzdelemből, és Vincze vette át a vezetést. Így csatlakozott hozzájuk a negyedik helyet elfoglalóTurán Frigyes-Farnadi Ágnes a Volkswagen Polo GTI R5-el. Ezt követően Vincze Ferenc magabiztos vezetéssel maga mögött tudta tartani a második helyért csatázó Turánt, valamint Klausz Kristófot. A versenyt abszolút értékelésben a Bútor-Tagai kettős zárta, de mivel ők nem indultak minden futamon a bajnokságban, valamint autójuk teljesítménye jóval magasabba bajnokság többiautójához mérten, így az utolsó időellenőrző pontban leadták menetlevelüket és „kiestek”. Így abszolút sorrendben Vincze Ferenc nyert, akit Turán Frigyes és Klausz Kristóf követett a sorrendben.  

A szombati napon a másodosztály, az ORB2 is rajthoz állt. Ezen a napon ugyanazt a hat gyorsasági szakaszt kellett megtenniük, amelyet a Historic, valamint az ORB mezőnye is teljesített. A versenyt végül az a Czékmány Norbert nyerte, aki az első szakaszon 30 másodperc büntetést kapott, mivel három percet késtek a rajtoltatásnál. Geiger Mátéval hatalmas adok-kapok csatát műveltek a nap folyamán – szinte felváltva nyerték a gyorsasági szakaszokat, ám ebből Czékmány került ki győztesen. Így a másodosztályt abszolútban a Czékmány-Takács páros nyerte a Geiger Máté-Csanádi Sándor előtt. Harmadikként Molnár Zoltán és Bakos István hozta be a Citroen C2-t.

Fotó: Magosi Máté